CURTMETRATGE

Diapositiva 2.

1. Pensa en tres pel·lícules que, per algun motiu, recordis amb més vivesa i anota’n el títol (en cas que el sàpigues).

Hachiko.
The Last Song.
El diario de Noa.

2. Què et va cridar l’atenció d’aquestes pel·lícules? Enumera’n cinc elements.

Són pel·licules dramàtiques, romàntiques, nostàlgiques, et fan reflexionar i empatitzar.

3. En recordes alguna escena en particular? Quina?

Hachiko: Quan espera al seu amo i mai arriba. El gos es queda esperant-lo a l’estació de tren fins que mor.
The Last Song: Quan la noia canta una cançó molt romàntica en un llac amb un piano i un vestit elegant.
El diario de Noa: Quan tenen relacions sexuals a una casa abandonada.

Diapositiva 4.

1. Quin moviment fa la càmera a la primera escena del dibuix? Saps com s’anomena aquest moviment?

 

2. Quina relació de significat tenen la primera escena i la segona? Com ho has deduït?

S’apropa a una finestra. Zoom.


Gèneres cinematogràfics

1. Alguns dels gèneres cinematogràfics són la comèdia i el drama. Per parelles, completeu la llista i després poseu-la en comú amb la resta de la classe.

  • Acció
  • Anime
  • Arts marcials
  • Aventures
  • Bèl·lic
  • Biogràfic
  • Catastròfic
  • Ciència-ficció
  • Colonial
  • Comèdia
  • Comèdia de costums
  • Dibuixos animats
  • Drama
  • Èpic
  • Eròtic
  • Fantàstic
  • Farsa
  • Ficció
  • Gore
  • Històric
  • Infantil
  • Manga
  • Melodrama
  • Musical
  • Pirates
  • Policíac
  • Pornogràfic
  • Road movie
  • Terror
  • Thriller
  • Suspens
  • Western

Diapositiva 5.

boleta

 

1. Arturo Artal i Juan Carrascal.
2. Un home que li vol fer un truc amb una piloteta a un altre que se’l troba al carrer. L’altre home li ofereix 50 euros.
3.
4.

Diapositiva 6.

1. Què estan fent en Lluc i la Martina a la primera vinyeta?

Estan engegant l’ordinador per veure fotografies d’ells dos de vacances.

2. Què estan mirant a l’ordinador, segons la segona vinyeta?

Una foto que es van fer a l’aeroport, demanant-li ajuda a un home.

3. En quin moment tenen una idea?

A la vinyeta 3.

4. Quin objecte concret penses que ha portat en Lluc i la Martina a tenir una idea?

L’ordinador.

5. Observant l’última seqüència, quina idea creus que han tingut?

Fer un curtmetratge d’una parella que va de vacances i els hi roben la maleta mentres demanen ajuda a un home.

Diapositiva 7.

1. Descripció de l’escena.

Són un noi i una noia a un parc i ella li diu que cridi.

2. Diàlegs.

La noia li diu que cridi per desfogar-se, tant ell com ella. Al final del video ell li confesa cridant que l’estima però ella no li respon com a ell li hagués agradat.Només fa un crit en sec.

3. Argument.

A vegades dir el que sents va bé per sentir-te millor, però quan l’altra persona no sent el mateix, és aquí on et pot arribar a destrossar.

ACTIVITAT

Defineix PRESA, ESCENA I SEQÜÈNCIA.

Sin título

PROJECTE

a) Es farà a Bellver de Cerdanya, llocs del poble, una casa, el poliesportiu…

b) Actors: Albert Prat, Santi Lorca i Yuli Larrondo.

c)

d)

Diapositiva 8.

Sin título

Consta de dos plans.

Profunditat de camp. Es veuen clarament els elements més propers i més allunyats de la càmera.
Pla de detall. La càmera se situa molt aprop del referent i en mostra els detalls

No.

Des de nivell de terra. Està situada a les vies. Fa un efecte de llunyania.

Diapositiva 9.

Sin título.png

Angle picat.

Que està mirant des del sostre.

Afegeix un valor expressiu a les imatges. L’objecte o el personatge queda potenciat, de manera que es veu més gran i poderós.

Diapositiva 10.

Observa el vídeo que apareix a la pàgina i respon les preguntes següents:

1. En quin dels dos moviments la càmera es desplaça? En quin sentit ho fa?

En el moviment de traveling. Sobre la seva base de recolzament o sobre rails.

2. Quin valor creus que tenen aquests dos moviments: narratius, descriptius o bé expressius? Justifica la resposta.

Descriptius, perquè et mostra com és el lloc.

Sin título.png

1. Moviment de traveling. Sí perquè al video de la pàgina 10 fan un pla del llac i no es mouen del lloc, en canvi, a l’altre video es va desplaçant.
2. La porta una persona. Perquè està a una altura que si estigués ficada al terra tindria un altra perspectiva.
3.

Diapositiva 11.

Feu la sinopsi del vostre curtmetartge.

Un futbolista té un accident i el metge li diu que té poques possibilitats de tornar a jugar. Fa l’impossible per tornar a la pista i acaba, poc a poc, amb genuitat, sacrifici i esforç, jugant al que fa entendre com a la seva passió, el futbol.

Afegiu una descripció detallada dels personatges.

Santi: Metge.

Albert Prat: Futbolista.

Diapositiva 12. (Guió)

Se sent una veu de fons que presenta al protagonista. Surt el protagonista entrenant a futbol i de cop el seu entrenador el crida i li diu:

  • Chapas, tengo que hablar contigo.
  • Vale.
  • Chapas, hemos estado hablando con el presidente del club y hemos decidido expulsarte del equipo, debido a tu comportamiento y a la falta de disciplina.
  • Vale me la suda, ya me vendréis a buscar.

El jugador se va resentido. Un dia unos amigos le invitan a jugar una pachanga. De repente se desploma en el suelo porque le falta el aire. Se desmaya y en un flaishback recuerda lo mucho que le gustaba jugar a futbol y lo mal que acabó a desgracia de las drogas. Se despierta confundido y mirando a su alrededor, ve que está en un hospital.

  • Hola Astrid Clemente, ¿como te encuentras?
  • ¿Qué coño hago aquí tia?
  • Tranquilo, te has desmayado jugando a futbol. Lamento decirte que tus pulmones funcionan un 20% y eso te impide volver a jugar a futbol.
  • (Ríe) Me piro de aqui.
  • .Estás advertido

Ese mismo día le dan el alta. Vuelve a casa y se pone a correr y a jugar con la pelota en el patio de su casa. De repente se desploma al suelo y fallece.

Diapositiva 13

Diapositiva 14

Diapositiva 15

Diapositiva 16

Diapositiva 17

1. Ordena les imatges de tantes maneres com es pugui i descriu el discurs que en resulta a cada una de les seqüències que t’hagin sortit.

2. Quines conseqüències té l’ordenació dels diferents plans?

———————–

1. De quants plans consta aquest fragment?

Cosnta de 4 plans.

2. Quin és el ritme d’aquest vídeo?

El ritme és de 15:6 rn30º

3. A quin tipus de gènere creus que pertany? Per què?

Històric perquè és un convent amb monjes.

4. Digues si aquest ritme seria adequat per una pel·lícula d’acció i raona la resposta.

No, perquè

Diapositiva 18.

Observa el vídeo de l’enllaç següent i respon les preguntes.

1. Quants tipus de transicions hi ha en aquest fragment?

2. Quines diferències hi ha entre ells?

3. Quin significat aporten o quins efectes provoquen en l’espectador?

Observa el vídeo que hi ha en aquesta pàgina.
1. Quin canvi s’ha produït des de la primera presa fins a la darrera?

2. Com s’ha fet aquest canvi?

3. Quin efecte produeix en l’espectador?

 

Diapositiva 19

1. De quants plans diferents està format aquest muntatge?

2. Què presenta cada pla?

3. Quin tipus de relació hi ha entre els diferents plans?

4. Què et suggereix la unió d’aquests plans en un muntatge? Compara les teves respostes amb les dels teus companys.

Sin título

Diapositiva 20

1. Quin tipus de pla apareix en el primer vídeo? I en el segon? I en el tercer?

2. Què és el que canvia de l’un a l’altre?

3. Per parelles, intenteu distingir els sons de cadascun del tres vídeos.